Tiada permintaan bubar DUN Selangor

SHAH ALAM 13 Okt. – Menteri Besar, Amirudin Shari tidak membuat permohonan untuk pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) ketika menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada Selasa lalu.

Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Muhamad Munir Bani, berkata terdapat beberapa kenyataan yang kurang tepat di akhbar dan media sosial berhubung keputusan kerajaan negeri untuk tidak membubarkan DUN bagi mengadakan pilihan raya tahun ini.

“Sebenarnya pada 11 Oktober lalu, Menteri Besar Selangor tidak membuat permintaan kepada Sultan Selangor untuk membubarkan DUN pada tahun ini dan berhasrat untuk meneruskan pentadbiran kerajaan negeri.

“Baginda mengambil maklum kedudukan ini dan mengharapkan agenda pembangunan negeri Selangor yang telah dirancang dapat diteruskan demi kepentingan rakyat,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Media sebelum ini melaporkan, Sultan Sharafuddin Idris Shah, menitahkan kerajaan negeri supaya menyegerakan projek berkepentingan rakyat seperti tebatan banjir dan pembangunan semula Kompleks Sukan Shah Alam sebelum pembubaran DUN dilakukan.

Amirudin berkata susulan itu kerajaan negeri mengekalkan keputusan tidak membubarkan DUN.

Related posts

Leave a Comment