Pas beri suntikan semangat kepada PN

KUALA LUMPUR 13 Okt. – Keputusan Pas memberi suntikan semangat kepada Perikatan Nasional (PN) untuk menggerakkan jentera secara lebih tersusun dan bersatu padu, dalam usaha meraih sokongan rakyat.

Pengerusi PN, Muhyiddin Yassin berkata, pendirian Pas memilih PN untuk bersama menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) itu menggambarkan semangat setia kawan dalam kalangan kepemimpinan parti itu.

“Saya amat menghargai keputusan Jawatankuasa Pas Pusat untuk memperkukuh kerjasama dalam PN bagi menghadapi PRU-15.

“Secara peribadi, saya ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan atas semangat setia kawan yang ditunjukkan oleh Tan Sri Abdul Hadi Awang, Presiden Pas dan rakan-rakan pimpinan Pas yang terus istiqamah mempertahan kerjasama Pas dalamPN,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Pas sebelum itu mengumumkan mempertahan kerjasama dengan PN dan  keputusan itu dibuat atas dasar penyatuan ummah.

Muhyiddin turut menzahirkan harapan supaya gabungan itu memperoleh kemenangan pada PRU-15.

“Saya mendoakan semoga PN mendapat mandat rakyat dalam PRU-15 untuk membentuk sebuah kerajaan yang benar-benar memberi tumpuan kepada kesejahteraan dan kemakmuran rakyat,” katanya.

Muhyiddin sebelum ini berkata, ketidakpastian hubungan Pas dengan UMNO membuka laluan kepada PN untuk menjadi lebih kuat dan efektif, khususnya berpeluang memperoleh lebih banyak kerusi pada PRU-15.

Related posts

Leave a Comment