Sehingga 7 pagi, 11,000 masuk Malaysia

SINGAPURA 1 April – Sehingga pukul 7 pagi ini, lebih 11,000 orang melepasi pusat pemeriksaan Woodlands dan Tuas berikutan pembukaan semula sempadan Malaysia- Singapura hari ini.

Menurut Penguasa Imigresen dan Pusat Pemeriksaan (ICA) mereka yang melakukan perjalanan dengan berjalan kaki mula beratur di pusat pemeriksaan Woodlands pada pukul 11 malam semalam (31 Mac).

Barisan kereta dan motosikal yang beratur panjang juga kelihatan di kedua-dua pusat pemeriksaan.

ICA dalam satu kenyataan berkata, bagi pejalan kaki, ICA mula mengatur mereka lebih awal, mengikut status imigresen bagi membolehkan mereka melepasi imigresen dengan teratur apabila memasuki kawasan pemeriksaan Woodlands.

Mereka juga boleh menggunakan laluan automatik tambahan di dewan bas.

Pegawai di pusat pemeriksaan juga dapat menyesuaikan zon motosikal dan kereta mengikut permintaan setiap mod pengangkutan.

“Secara keseluruhan, pelepasan di imigresen berjalan lancar dan tidak lagi ada barisan kenderaan menjelang pukul 1.00 pagi,” kata ICA.

ICA juga mengingatkan pelawat supaya menyerahkan Kad Ketibaan SG dan menyediakan bukti vaksinasi sebelum sampai di pusat pemeriksaan.

Pemandu kenderaan berdaftar luar negara juga perlu menyediakan permit kemasukan kenderaan yang sah, emel kelulusan dari Penguasa Pengangkutan Darat dan kad Autopass.

Related posts

Leave a Comment