Mereka yang terkorban….

KUALA LUMPUR 23 April – Dua Pegawai Memerintah Skuadron Helikopter Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dan dua pegawai berpangkat Leftenan Komander adalah di antara 10 mangsa yang terkorban dalam nahas membabitkan dua helikopter pasukan itu di Lumut, Perak, hari ini.

Cawangan Komunikasi Strategik, Markas Tentera Laut dalam kenyataannya berkata, 10 yang terkorban masing-masing tujuh kru HOM TLDM dan tiga kru Fennec TLDM.

Mereka yang berada dalam pesawat  HOM (M503-3) adalah Komander Muhammad Firdaus Ramli TLDM – Pegawai Memerintah Skuadron 503; Leftenan Komander Wan Rezaudeen Kamal Wan Zainal Abidin TLDM; Leftenan Komander Mohammad Amirulfaris Mohamad Marzukhi TLDM.

Pegawai Waran II TLR (AQM) Muhammad Faisol Tamadun; Pegawai Waran II TNL Noorfarahimi Mohd Saedy (Penumpang); Bintara Muda TNL Noor Rahiza Anuar (Penumpang) dan Laskar Kelas I JJM Joanna Felicia anak Rohna (Penumpang).

Bagi pesawat Fennec (M502-6), tiga kru berkenaan adalah Komander Muhamad Amir Mohamad TLDM – Pegawai Memerintah Skuadron 502; Leftenan Sivasutan a/l Thanjappan TLDM dan Pegawai Waran II TMK Mohd Shahrizan bin Mohd Termizi.

TLDM turut mengucapkan takziah kepada keluarga 10 mangsa yang terlibat dalam nahas itu dan pengurusan jenazah akan dilaksanakan dalam masa terdekat mengikut tradisi tentera laut.

 

Keterangan gambar

Ruang kiri (atas ke bawah) Joanna Felicia anak Rohna, Noorfarahimi Mohd Saedy dan Noor Rahiza Anuar.

Ruang tengah (atas ke bawah) Mohammad Amirulfaris Mohamad Marzukhi, Muhammad Faisol Tamadun; Muhamad Amir Mohamad dan Sivasutan a/l Thanjappan

Ruang kanan (atas ke bawah) Mohd Shahrizan Mohd Termizi;  Muhammad Firdaus Ramli dan Wan Rezaudeen Kamal Wan Zainal Abidin.

 

 

Related posts

Leave a Comment