ADUN Puteri Wangsa keluar blok PHBN

JOHOR BAHRU 12 Sept. – Wakil tunggal Muda di Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor, Amira Aisya Abd Aziz (Puteri Wangsa) turut mengumumkan keputusan keluar  dari kumpulan blok Pakatan Harapan (PH)-Barisan Nasional (BN).

Amira yang juga Timbalan Presiden Muda berkata, keputusan itu selaras dengan keputusan Presiden Muda Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang mengumumkan menarik sokongan kepada Kerajaan Perpaduan.

“Sebagai Timbalan Presiden Muda, saya juga bersama-sama dengan keputusan parti untuk keluar dari blok PHBN, sejajar dengan aspirasi untuk mengekalkan prinsip politik yang telah saya dan Muda bawa sejak PRN Johor 2022 yang lepas,” katanya.

Dalam satu kenyataan, beliau percaya politik baharu menuntut setiap satu wakil untuk mengambil tanggungjawab yang dihulur dari rakyat dan pengundi.

“Keputusan yang Muda lakukan ini adalah bertujuan untuk terus melindungi amanah tersebut.

“Negeri Johor dan rakyat Puteri Wangsa terus menjadi keutamaan saya. Biar apa pun cabaran dan ujian di hadapan, saya bercita-cita untuk menggalas kepercayaan rakyat sehingga pilihan raya akan datang,” katanya.

Sementara itu, DUN Johor mengumumkan tempat duduk wakil rakyat tunggal Muda itu , dipindahkan ke blok pengimbang berkuat kuasa serta-merta.

Speaker DUN Johor, Dr Mohd Puad Zarkashi, berkata keputusan itu dibuat berdasarkan kenyataan media Syed Saddiq yang secara rasmi menarik diri dari Kerajaan Perpaduan.

Katanya, keputusan memindahkan kedudukan kerusi Amira Aisya di DUN Johor itu juga berikutan surat pemakluman Ketua Pengimbang DUN Johor dari Blok PH, Chen Kah Eng yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Stulang, semalam.

Related posts

Leave a Comment