Pengundian 11 pusat di Baram digantung

PUTRAJAYA 19 Nov. – Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan proses pengundian di 11 pusat mengundi dalam Parlimen Baram, Sarawak digantung ekoran cuaca buruk yang menyebabkan petugasnya tidak dapat ke pusat berkenaan.

Pengerusi SPR, Abdul Ghani Salleh dalam kenyataannya hari ini berkata, berikutan situasi berkenaan para petugas tidak dapat sampai ke kawasan terlibat sama ada melalui laluan darat, udara dan air.

“Tarikh baharu pengundian bagi pusat mengundi dan tempat mengundi (saluran) akan dimaklumkan kelak setelah keadaan selamat untuk petugas dan pengundi sampai ke pusat mengundi,” katanya.

Pusat mengundi yang terlibat adalah Sekolah Kebangsaan (SK) Long Naah, SK Long Luteng, RH TK Matthew Belulok Lalo Kpg. Lepo Gah, SK Long Sait, SK Long Tungan, SK Long Moh, SK Long Mekabar, SK Long Jekitan, SK Long Lamei, SK Lio Mato dan SK Long Banga.

Sementara itu pusat-pusat pengundian bagi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) yang dibuka sejak pukul 8 pagi di Semenanjung Malaysia ditutup pada 6 petang ini.

Proses pengundian di Sabah, Sarawak dan Labuan yang bermula pada 7.30 pagi pula selesai di antara 11 pagi hingga 5.30 petang ini.

Sehingga pukul 4 petang, SPR menyatakan kira-kira 70 peratus pemilih telah keluar mengundi.

Related posts

Leave a Comment