Rumah Terbuka Seri Perdana 8 Mei

BERA 16  April – Rumah Terbuka Seri Perdana iaitu di kediaman rasmi Perdana Menteri di Putrajaya akan berlangsung pada hari raya keenam iaitu pada 8 Mei, kata

Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob.

Menurut Perdana Menteri, perubahan acara berkenaan dibuat bagi memberi laluan kepada orang ramai pulang beraya bersama keluarga terlebih dahulu.

Katanya, cuti musim perayaan tahun ini lebih bermakna selepas dua tahun rakyat Malaysia dilarang balik kampung untuk meraikan lebaran berikutan pelaksanaan perintah kawalan pergerakan (PKP) akibat penularan Covid-19.

“Saya merancang rumah terbuka untuk Perdana Menteri di Seri Perdana tidak dibuat pada hari pertama sebab saya nak beri peluang semua orang balik kampung dulu, jadi kita akan buat hari Ahad (8 Mei).

Jadi balik kampung dulu, beraya dengan famili sebab sambutan malam ray aitu memang ditunggu-tunggu (umat Islam),” katanya selepas menyampaikan sumbangan oleh Yayasan Petronas menerusi program Jelajah Semarak Ramadan di sini

Beliau turut menjangka sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini lebih meriah oleh kerana orang ramai dibenarkan pulang beraya di kampung bersama keluarga masing-masing.

Namun, dalam masa sama, Ismail Sabri mengingatkan masyarakat untuk sentiasa melakukan kawalan kendiri demi keselamatan diri dan orang lain.

Perdana Menteri turut menjemput orang ramai untuk hadir memeriahkan Rumah Terbuka Parlimen Bera yang akan diadakan pada 7 Mei di Laman Kerayong.

Related posts

Leave a Comment