Masuk India tanpa kuarantin

KUALA LUMPUR 15 Feb. – Namaste Malaysia ! Mulai semalam, 14 Februari, pelawat dari Malaysia yang lengkap divaksin tidak perlu menjalani kuarantin untuk memasuki India.

Menurut Suruhanjaya Tinggi India ke Malaysia, Ujian RT-PCR Covid-19 prapenerbangan juga tidak wajib bagi yang lengkap divaksin yang tiba dari Malaysia.

“Sebagai pemacu vaksinasi terbesar di dunia, bermula dengan vaksin Aatmanirbhar India, dan protokol Covid-19 ditetapkan, India melonggarkan sekatan perjalanan untuk pelancong yang datang ke India dari Malaysia.

Suruhanjaya Tinggi India mendoakan keselamatan dan pengalaman yang tidak mungkin dilupakan di India untuk pengembara Malaysia,” kata Suruhanjaya itu melalui Facebook.

Meskipun tiada pengiktirafan rasmi bersama bagi pensijilan Covid-19 yang ditandatangani antara Malaysia dan India, kedua-dua kerajaan mengiktiraf sijil vaksinasi dalam amalan diplomatik dan di lapangan.

India membuka semula pintu pelancongan pada 15 November bagi ketibaan dari semua negara dengan beberapa sekatan bergantung dari mana pengembara berlepas.

Semua penumpang dinasihatkan menyemak garis panduan perjalanan yang dikemas kini di https://mohfw.gov.in.

Related posts

Leave a Comment