Kes penerima vaksin positif

SINGAPURA 20:April – Seorang pekerja Bangladesh berusia 35 tahun yang sudah menerima dos vaksin sepenuhnya adalah antara 14 kes baharu Covid-19 yang dilaporkan di Singapura hari ini.

Menurut Kementerian Kesihatan, pekerja itu menunjukkan gejala koronavirus walaupun telah menerima dos pertama vaksin Covid-19 pada 12 Mac dan dos keduanya pada 13 April.

Penyelia binaan itu mengalami hidung berair pada 16 April tetapi tidak melaporkan gejala tersebut tetapi pada hari yang sama, diuji bagi Covid-19 sebagai sebahagian ujian rutin berjadual. Hasil ujian, lelaki itu didapati positif .

Sementara itu, 13 lagi yang merupakan kes import melibatkan seorang warga Singapura dan dua penduduk yang pulang dari India dan Filipina, empat  melibatkan pemegang pas kerja yang tiba dari India dan Malaysia.

Empat lagi jangkitan adalah pemegang permit kerja yang mempunyai sejarah perjalanan dari Bangladesh, India dan Myanmar di samping seorang pemegang pas tanggungan yang tiba dari Sri Lanka dan pemegang pas lawatan jangka pendek yang tiba dari India untuk mengungungi anggota keluarganya,  warga Singapura.

Sementara itu 37 lagi pesakit dilaporkan sembuh menjadikan jumlah kes sembuh 60,540 kes manakala 74 masih dirawat,  seorang dalam keadaan kritikal.

Related posts

Leave a Comment