Mas Gading nafi lompat parti

KUCHING 12 Mac – Saya tegaskan di sini, itu tidak benar. Saya masih teguh sebagai wakil rakyat DAP serta Pakatan Harapan’’. Itu penegasan  Ahli Parlimen Mas Gading, Mordi Bimol ketika mengulas khabar angin yang mengaitkan dirinya dengan Perikatan Nasional (PN).

“Bersama 41 orang ahli parlimen DAP yang lain, kami akan terus kuat berpegang pada prinsip perjuangan parti dan mempertahankan mandat yang telah diberikan oleh rakyat,” kata Mordi, dalam satu kenyataan melalui Facebooknya.

Katanya, masalah kesihatan sedikit mengganggu prestasinya tetapi bukan prinsip beliau sebagai wakil rakyat DAP.

Beliau berkata, dari dulu hinggalah sekarang, hanya wakil rakyat blok kerajaan akan menerima peruntukan khas Parlimen tersebut, dan itulah salah satu modal yang digunakan untuk memancing wakil-wakil rakyat dari blok pembangkang.

“Ini adalah sesuatu yang serius dan perlu diberi perhatian. Wujudnya kerajaan pintu belakang hari ini adalah kesan daripada sikap segelintir pihak yang pentingkan diri dan tamakkan jawatan sehingga lupa akan nasib rakyat,” katanya.

Beliau berkata ketika mengharungi lautan politik Malaysia yang bergelora teruk, tidak pernah sedikit rakan-rakan seperjuangannya goyah.

“Walau sekuat mana sekalipun dipukul ombak kecaman, ditiup ribut tuduhan, kapal DAP tetap teguh menyusur lautan kebenaran. Pengalaman ini membuatkan saya bertambah yakin dengan kapal yang saya naiki selama ini. Walaupun tidak mewah, tetapi dikemudikan dengan jujur, adil, dan amanah,” katanya.

Related posts

Leave a Comment