ADUN Bemban Ketua Pembangkang Melaka

MELAKA 13 Dis. – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bemban yang juga Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Melaka, Dr Mohd Yadzil Yaakub kini menggalas tugas sebagai ketua pembangkang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka.

Beliau menggantikan ADUN Bukit Katil yang juga Ahli Parlimen Alor Gajah Adly Zahari yang dilantik sebagai Timbalan Menteri Pertahanan.

“Kita akan jadi pembangkang yang lebih efektif supaya dapat memberi semak dan imbang kepada kerajaan untuk menjamin kesejahteraan kepada rakyat,” katanya kepada pemberita di luar persidangan DUN Melaka di sini hari ini.

Pada masa yang sama berikutan pembentukan kerajaan Persekutuan yang menggabungkan PH, BN dan beberapa parti lain, lima ADUN PH diterima sebagai sebahagian daripada kerajaan negeri.

DUN Melaka mempunyai 28 kerusi terdiri daripada Barisan Nasional sebanyak 21 kerusi, Pakatan Harapan (PH) lima kerusi dan PN dua kerusi.

Sementara itu, Adly yang juga Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Melaka berterima kasih kepada Ketua Menteri Sulaiman Md Ali yang menerima lima ADUN PH sebagai sebahagian daripada kerajaan negeri.

Related posts

Leave a Comment