“Saya terkeliru dengan berita itu”

KOTA BHARU 27 Okt. – Satu jenaka apabila ahli parti lain diisytihar bertanding oleh presiden parti lain.

Itu pandangan Setiausaha Agung Takiyuddin Hassan berhubung pengumuman Presiden PKR, Anwar Ibrahim yang memaklumkan penyertaan ahli Amanah, Nik Omar Nik Abdul Aziz bertanding atas tiket PKR semalam.

“Saya pun terkeliru dengan berita itu, saya tahu dia parti Amanah tapi diisytiharkan oleh Presiden PKR untuk bertanding di tempat-tempat tertentu luar Kelantan.

“Jadi ianya satu jenaka politik, orang parti lain, presiden parti lain isytihar, jadi satu ‘joke’, apa alasan itu bukan isu pada Pas sebab dia bukan ahli Pas. Kalau tergugat, takkan dia bertanding luar Kelantan,” katanya.

Takiyuddin berkata, Pas tidak terkesan dengan penampilan anak bekas mursyidul amnya itu yang mengesahkan diri bertanding atas tiket Pakatan Harapan (PH).

Semalam, Anwar menjelaskan, Nik Omar akan bertanding di salah satu kerusi Parlimen Perak pada Pilihan Raya Umum (PRU) kali ini.

Nik Omar sebelum ini bertanding atas tiket Amanah pada PRU14 di DUN Chempaka menentang calon Pas, Ahmad Fathan Mahamad tetapi tewas dalam persaingan tiga penjuru.

Related posts

Leave a Comment