PN akur keputusan pembubaran

TEMERLOH 10 Okt. – Perikatan Nasional (PN) menerima keputusan pembubaran Parlimen hari ini kerana ia telahpun mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong dan berlandaskan Perlembagaan negara.

Pengerusinya Muhyiddin Yassin berkata, PN menghormati keputusan yang dibuat walaupun sebelum ini memberikan pandangan situasi semasa tidak berapa sesuai diadakan PRU15 tahun ini.

“Keputusan telahpun dibuat dan kita hormati. Apa yang penting kita telah bersiap siaga sejak dahulu lagi. Cuma kita harap proses pilihan raya kali ini tidak akan terganggu dengan keadaan banjir yang sudahpun bermula.

“Marilah kita berdoa ke hadrat Allah SWT supaya situasi (banjir) tidak buruk untuk rakyat melaksanakan tanggungjawab mengundi,” katanya dalam sidang akhbar pada majlis pelancaran PN Pahang di Hotel Sri Malaysia di sini hari ini.

Presiden Bersatu itu juga berharap tidak berlaku banjir buruk yang sekali gus boleh menjejaskan peratusan keluar mengundi.

“Itu kita harap tidak berlaku, jika berlaku juga banyak kerja kena buat termasuk jika perlu, kena angkut pengundi oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR),” katanya.

Mengenai senarai calon PN, beliau berkata, ia masih dalam tempoh perundingan dan dijangka selesai dalam masa terdekat di peringkat Pusat dan PN Pahang.

“Manifesto PN akan diumumkan kelak, kita akan umum yang terbaik untuk rakyat,” katanya.

Related posts

Leave a Comment