Hasni cadang orang muda MB Johor

JOHOR BAHRU 14 Mac – Pengerusi Barisan Nasional (BN) Johor, Hasni Mohammad, mencadangkan pucuk pimpinan parti memilih orang muda untuk memimpin negeri itu berikutan orang muda mampu memberikan idea dan sumbangan bermakna dalam pembangunan negeri..

“Melihat kepada sokongan dan kedudukan orang muda yang penting dalam pembangunan Johor dan demi kemakmuran negeri yang berpanjangan, saya mencadangkan pucuk pimpinan parti memilih orang muda untuk memimpin negeri,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Kenyataan terbaharu Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri itu yang memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Benut, seolah-olah mengesahkan khabar angin yang menyatakan nama lain bakal dilantik sebagai Menteri Besar Johor ke-19.

Ia susulan khabar angin terbaharu yang menyebut kini timbul nama lain bagi jawatan Menteri Besar.

Nama lain yang disebut-sebut dilantik sebagai Menteri Besar adalah Onn Hafiz Ghazi, bekas Exco Belia dan Sukan Johor yang juga pemenang kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Machap dan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Mohd Puad Zarkashi, yang juga pemenang DUN Rengit.

Hasni berkata, kerajaan negeri di bawah pimpinannya telah berikhtiar sebaik mungkin untuk menjadikan negeri Johor berdaya tahan dalam mendepani cabaran-cabaran pandemik Covid-19.

Dalam pada itu, Hasni berkata, di bawah kepimpinan baharu, negeri Johor akan menjadi lebih makmur dan sejahtera.

“Seperti yang saya ucapkan pada malam kemenangan BN Johor tempoh hari, tiada ideologi politik, ahli politik dan parti politik yang lebih besar, lebih penting dan lebih utama daripada Johor Darul Ta’zim.

“Kini merupakan masa untuk kita bersama-sama membina Johor yang lebih makmur,” katanya lagi.

Related posts

Leave a Comment