PH mahu hukum pengkhianat parti

HULU KLANG 7 Ogos – Pakatan Harapan (PH) bukan sekadar mahu memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), Hulu Kelang sebaliknya menghukum bekas ahlinya yang mengkhianati parti.

Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Anwar Ibrahim berkata, mereka yang khianat dengan melompat parti akan dikalahkan.

“Saya kenang sejarah Melayu yang menyebut orang yang khianat harus pertama sekali dihukum mati dengan disula. Anak muda mungkin tidak tahu apakah hukuman sula. Buluh diambil dan cucuk daripada bawah sampai ke mulut, sula sampai mati.

“Selepas itu rumah dibakar hangus dan tapak tanah rumah itu dicangkul serta dicampak ke laut,” katanya pada program ceramah mega Perpaduan DUN Hulu Kelang di Taman Permata, di sini malam tadi.

Anwar berkata, pengajaran daripada hukuman itu ialah dalam sejarah Melayu, anak Melayu diajar tidak melayan dan melarang pengkhianat dalam kalangan mereka.

“Jadi, sesiapa yang melompat parti (mengkhianat), kita akan lingkupkan (kalahkan) mereka,” katanya.

PH mencalonkan bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Melawati, Juwairiya Zulkifli untuk merebut kerusi DUN Hulu Kelang dalam PRN Selangor 12 Ogos ini.

Juwairiya akan berdepan saingan bekas Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali, yang mewakili Perikatan Nasional (PN).

“Saya tak boleh janji lebih sebab ini kempen pilihan raya, tetapi kalau Juwairiya menang di sini, nanti saya beri dia akses terus kepada Pejabat Perdana Menteri,” katanya dan disambut tepukan gemuruh orang ramai yang hadir.

Lebih 1,000 orang hadir program yang berlangsung di padang bola Taman Permata, Hulu Kelang itu.

Turut hadir, Pengarah Komunikasi PH, Fahmi Fadzil, Setiausaha Agung Amanah,  Dr Hatta Ramli; Ahli Majlis Tertinggi UMNO,  Lokman Noor Adam dan Ahli Parlimen DAP, Hannah Yeoh.

Related posts

Leave a Comment