Dr Mahathir kekal ahli Pejuang

9oKUALA LUMPUR 17 Dis. – Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang)mengesahkan peletakan jawatan Dr Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi tetapi bekas Perdana Menteri itu masih kekal sebagai ahli parti.

Presiden Pejuang,  Mukhriz Mahathir, berkata biarpun sudah berundur, Dr Mahathir, akan terus memberi pandangan membina dan kritis terhadap masa depan Malaysia sebagai seorang negarawan unggul.

“Itulah yang diharapkan oleh semua penyokong Dr Mahathir termasuk seluruh warga Pejuang selama ini,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Pejuang, katanya, menerima keputusan Dr Mahathir untuk berundur daripada jawatan Pengerusi.

“Seluruh Anggota Majlis Eksekutif Pusat (MEP) dan ahli parti serata negara menyanjung tinggi jasa, pemikiran, tunjuk ajar dan kepemimpinan beliau sepanjang memegang jawatan Pengerusi.

“Penghargaan yang tidak terhingga kami ucapkan kepada Ayahanda Tun. Hanya Allah SWT yang boleh membalas jasa beliau kepada kami,” katanya.

Mukhriz berkata, semestinya perjuangan, legasi dan semangat Dr Mahathir akan diteruskan oleh Pejuang demi agama, bangsa dan tanah air.

“Pejuang berusaha memastikan daya pemikiran, cara kepemimpinan dan tumpuan kepada keberhasilan Dr Mahathir yang berteraskan prinsip dan nilai budaya yang murni diteladani oleh generasi pewaris perjuangan beliau,” katanya.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) lalu, Dr Mahathir yang bertanding di Parlimen Langkawi tewas kepada calon Perikatan Nasional (PN), Mohd Suhaimi Abdullah yang memperoleh majoriti 13,518 undi.

Pada PRU15 juga, Pejuang gagal memenangi sebarang 125 kawasan yang dipertandingkan, malah ramai calonnya hilang wang deposit.

Related posts

Leave a Comment