Satu lagi parti baharu

SEBUAH lagi parti baharu. Kali ini bakal diterajui anak muda, Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman. Serentak dengan itu, terjawab persoalan mengenai kedudukannya dalam Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) yang ditubuhkan oleh bekas Perdana Menteri, Dr. Mahathir Mohamad.

Bekas Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (ARMADA) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu, berkata, parti baharu itu akan disertai oleh pelbabagi kaum dengan memberi fokus kepada golongan anak muda.

Beliau berkata, sudah sampai masanya di Malaysia untuk menubuhkan gerakan terdiri daripada orang muda seperti di Thailand melalui Future Forward, di Perancis En Marche di bawah Macron.

“Sudah sampai masanya untuk politik tidak dikawal dan dimonopoli orang sama,” kata Syed Saddiq memetik Channel NewsAsia.

Beliau berkata demikian ketika berkempen untuk calon Pejuang bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Slim, pada Ahad.

Pada Rabu, parti Pejuang yang diasaskan oleh Dr Mahathir didaftarkan secara rasmi dan menggunakan huruf Jawi ‘Pa’ sebagai logo.

Related posts

Leave a Comment