“Terima kasih rakyat jelata”

PUTRAJAYA 2 April – Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Jamalullail selamat menjalani pembedahan pada bahagian kaki dan buku lali sebelah kanan di Hospital Putrajaya (HPj) tengah hari semalam.

Menurut Pemangku Raja Perlis Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail, pembedahan bermula pukul 12 tengah hari dan mengambil masa selama 6 jam 40 minit di mana baginda menerima pembiusan setempat (Regional Anaesthesia).

“Tuanku Syed Sirajuddin berada dalam keadaan stabil sepanjang tempoh pembedahan dan syukur Alhamdulillah selesai dengan jayanya,” titah baginda dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Istana Arau.

Tuanku Syed Faizuddin menzahirkan ucapan terima kasih kepada seluruh rakyat jelata terutamanya di Perlis serta semua kaum kerabat dan juga sahabat handai yang sama-sama mendoakan kesejahteraan dan kesembuhan segera ke atas Tuanku Syed Sirajuddin.

Baginda juga turut menzahirkan setinggi penghargaan buat barisan pakar perubatan, kakitangan petugas kesihatan, warga kerja Hospital Putrajaya (HPj) dan semua pihak yang terlibat dalam memastikan urusan rawatan dan pembedahan Tuanku Raja Perlis dapat berjalan dengan selamat, lancar dan sempurna.

Pembedahan Tuanku Raja Perlis telah dijalankan bersama oleh empat orang Pakar Perunding Ortopedik dan tiga orang Pakar Perunding Anestesia.

Berada sama di hospital pada malam semalam ialah Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah dan Timbalan Pengarah (Endokrin) Hospital Putrajaya; Dr. Mohammad Khairol Anwar Yusop.

Menurut Dr Noor Hisham,  Tuanku Raja Perlis berada dalam keadaan yang stabil dan terkawal tetapi masih di dalam pemerhatian rapi oleh doktor- doktor pakar yang ditugaskan.

Raja Perempuan Perlis Tuanku Tengku Fauziah Almarhum Tengku Abdul Rashid, Tuanku Pemangku Raja dan Raja Puan Muda Perlis Tuanku Hajah Lailatul Shahreen Akashah Khalil turut berada di HPj ketika pembedahan dilaksanakan.

“Seluruh rakyat juga dipohon agar terus mendoakan kesembuhan buat Tuanku Raja Perlis, berkekalan di bawah ri’ayah yakni pemeliharaan dan jagaan Allah SWT,” titah baginda.

Pada masa yang sama, Pemangku Raja Perlis bertitah mendoakan agar negeri dan rakyat Perlis yang tercinta akan sentiasa terpelihara daripada segala mara bahaya dan dikurniakan kemakmuran berpanjangan.

Related posts

Leave a Comment