17 kes baharu di Singapura

SINGAPURA 20 Mac – Sebanyak 17 jangkitan baharu Covid-19 dilaporkan di Singapura hari ini, semuanya kes import menjadikan jumlah keseluruhan 60,184 kes.

Mereka dikenakan notis Jangan keluar Rumah atau diasingkan sebaik tiba di Singapura. Tiada kes jangkitan dalam masyarakat dilaporkan.

Semalam, sebanyak 15 kes baharu dilaporkan yang semuanya adalah kes import.

Dalam kalangan 15 kes itu, salah seorang adalah penduduk tetap Singapura yang pulang dari India. Dua adalah pemegang pas tanggungan yang tiba dari Nepal dan Switzerland. Seorang lagi adalah pemegang pas kerja yang tiba dari United Kingdom.

Lapan kes lain pula adalah pemegang permit kerja yang tiba dari Bangladesh, India, Indonesia dan Filipina, di mana enam adalah pembantu rumah asing.

Salah satu kes adalah pemegang pas khas yang merupakan seorang kelasi. Dia tiba dari Indonesia dengan menaiki kapal dan diuji tanpa turun dari kapal.

Baki dua kes adalah pemegang pas lawatan jangka pendek yang tiba dari Bangladesh. Salah seorang sebelum ini sudah mendapat rawatan perubatan di Singapura dan kembali untuk rawatan lanjut, dan seorang lagi adalah penjaganya.

Related posts

Leave a Comment