Peralihan empat KSU Kementerian

PUTRAJAYA 25 Sept. – Ketua Setiausaha (KSU) Kementerian Sumber Manusia, Dr Zaini Ujang ditukarkan sebagai Ketua Setiausaha Kementerian Kesihatan (KKM) berkuat kuasa esok.

Ketua Setiausaha Negara, Mohd Zuki Ali, berkata, Isham Ishak yang kini menjawat jawatan KSU Kementerian Pelaburan, Perdagangan dan Industri (MITI), akan bertugas sebagai KSU Kementerian Pertahanan.

Dalam satu kenyataan hari ini, Mohd Zuki juga mengumumkan KSU Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN), Azman Mohd Yusof, bertukar sebagai KSU Kementerian Perpaduan.

Manakala KSU Kementerian Perpaduan,  Noridah Abdul Rahim, ditukarkan ke Jabatan Wilayah Persekutuan sebagai Ketua Pengarah sementara Timbalan KSU MITI, Hairil Yahri Yaacob, dinaikkan pangkat sebagai KSU kementerian berkenaan.

“Saya mengucapkan syabas dan tahniah di atas pelantikan ini dan percaya dengan kemampuan pegawai yang dilantik untuk terus memacu kecemerlangan kementerian serta agensi dalam menjayakan agenda Malaysia Madani,” kata Mohd Zuki.

(Foto dari kiri Zaini Ujang, Isham Ishak dan Azman Mohd Yusof)

Related posts

Leave a Comment