Tadabbur 604 muka surat al-Quran mulai hari ini 8 Jun

TAHNIAH kepada sahabat media, Hussamuddin Yaacub yang berjaya menggerakkan program tadabbur al-Quran setiap hari mulai hari ini melalui TV AlHijrah.

Pengasas Yayasan Warisan Ummah Ikhlas yang juga Pengerusi TV AlHijrah, itu berkata program itu susulan misi “MengQurankan Bangsa, Mengikhlaskan Ummah” digerakkan WUI sejak tujuh lalu.

Program itu dalam usaha memberi pendedahan dan kesedaran kepada masyarakat, khususnya umat Islam, terhadap kepentingan al-Quran sebagai manual kehidupan.

Katanya, program itu juga diterbitkan susulan kejayaan Malaysia #QuranTime yang disiarkan di TV AlHijrah sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang mencatatkan 1.6 juta tontonan di platform televisyen dan lebih 10 juta tontonan di Facebook Live TV AlHijrah.

Program ini diterbitkan bersama oleh AlHijrah Media Corporation (TV AlHijrah) dan Yayasan Warisan Ummah Ikhlas (WUI).

My #QuranTime, program interaksi 114 surah al-Quran yang akan bersiaran setiap hari selama dua tahun, bermula hari ini, 8 Jun.

Program tadabbur al-Quran di TV AlHijrah dan platform media digital itu, dinaungi Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dengan sokongan Karya Bestari dan Sinar Harian akan bersiaran setiap hari selama sejam sebanyak 604 episod bersamaan 604 muka surat al-Quran.

Bersiaran setiap hari selama sejam bermula pukul 12 tengah hari dengan tiga kali slot ulangan di TV AlHijrah pada pukul 5 petang, 10 malam dan 6 pagi, My #QuranTime juga boleh ditonton secara live streaming di Facebook TV AlHijrah, Sinar Harian dan QuranHour sebelum disiarkan di Youtube QuranHour Channel.

Related posts

Leave a Comment